Dota isimli oyunu duydunuz mu bilmem. Uzun ismiyle "Defence of the Ancients"
Warcraft 3 editörü kullanılarak, bizzat kullanıcılar tarafından oyunun
kendi motoru üzerinden üretilmiş bir mod. Ancak başarısı Blizzard
desteğini arkasında bulunduran Warcraft 3' ü kısa sürede gölgede
bıraktı. Oyun severler tarafından nerdeyse 9 yıldır aralıksız oynanıyor
ve geliştiriliyor. Şüphesiz bunda oyunun 2000'li yılların sistemlerine
göre hazırlanmış, dolayısıyla geniş bir kitlece bilgisayarları yormadan
çalıştırılabilir olmasının payı var. Ama durumu bu şekilde basite
indirgemek olmaz. Oyunun on kişi ile oynanması, takım bazlı bir strateji
oyunu olması ve stratejiyi de insanı yormayan ve bıktırmayan tek
kişilik bir aksiyon mantığı üzerinden uygulaması başarının temel sırrı.
Oyuncular bunu seviyor, bağımlı hale geliyorlar, yoksa futbol denen
şeyin yüzyıllardır sıkmamış olmasını nasıl açıklardık?
Neyse, bir animatörün blogundasınız ve konumuz Dota oyunun
oynanış biçimi değil. Konu oyunun sanatla ilişkisi. Bilmiyorsanız
söyleyeyim, DOTA'nın hakları yakın geçmişte oyun dünyasının en yenilikçi
firması "Valve" a geçti ve Valve ondan 2012'nin sistemlerinin tüm
avantajlarını kullanan yeni bir şaheser çıkartmak üzere. Valve belli ki
Dota 2'den oldukça umutlu, çünkü yakın zamanda 1.600.000$ ödülü oyunun
BETA'sı üstünden bir turnuva
ile dağıttı. Aslına bakarsanız akıllıca bir reklam stratejisi, çünkü
DOTA'nın gösterişli efektler ile süper sinematiklere sahip diğer
oyunlara karşı bilindik reklam stratejileriyle bir avantaj elde etmesi
zor. Bunun yerine olası reklam giderleriyle herkesin konuşacağı bir
turnuva finanse edip dikkatleri çekmek daha zekice. Ki bunu da
başardılar. Yakın arkadaşlarıla birlikte favori takımlarımızı seçip
(benimki Na'vi idi) Dünya Kupası izler gibi turnuva izledik. Üstelik
hiçbirimizin Dota'ya öyle abartılacak bir düşkünlüğü yokken. Gelecekte
spor ve olimpiyat anlayışının yeniden biçimleneceğini öngörmek zor
değil.
Sanat kısmına halen gelmediğimi farkettim, geliyorum. Uzun zamandan
beri terkettiğim çizgi roman okuma alışkanlığım son aylarda Yiğit isimli
arkadaşımın blogu
ve sohbetlerimiz üzerinden sıkı tavsiyeleriyle yeniden canlandı. Halen
iyi bir okur olduğumu söyleyemem, bu konuda gerçekten görselliğe çok
takılıyorum. Biliyorum sırf bu sebepten hayatta kaçırdığım sayısız
fırsat var. (sadece çizgi romandan bahsetmiyorum, estetik ve güzelliğe
takıntım gerçekten hastalık derecesinde) Neyse, Valve firmasının Dota
2'yi tanıtma stratejilerinden bir tanesi de oyuna bir hikaye yaratıp onu
çizgi romanlaştırmak oldu. Bu kısımda da Jim Murray' e başvurdular. Jim Murray yaklaşık 17 yıldır profesyonel ilüstrasyon dünyasının içinde, kariyerinin büyük kısmını magic card
tasarımıyla geçirmiş bir çizer. Tasarımlarında genellikle dijital
işlerden kaçınmasına rağmen çoğunlukla zaman baskısı altında olduğundan
çizimlerini bilgisayarda tamamlamak zorunda kalıyor.
Are We Heroes Yet: Türkçe haliyle çok yakında burada. |
Ama inanın dert değil. Dota 2 oyununa bir dünya yaratılması gayesinin
ilk meyvelerinden "Are We Heroes Yet" i türkçeleştirirken, Jim Murray
bu gerçekçi tablo etkisini nasıl vermiş olabilir diye defalarca
detaylara daldım gittim. Abartmıyorum, Juanjo Guarnido'nun meşhur
"Black Sad" inden beri bir çizgi romanda bu kadar güzel işçiliğe
rastlamadım. Her ne kadar Guarnido' nun desen kalemi, figürleri dinamik
açıdan yanına yaklaşılamaz olsa da, Jim Murray de her bir karesine ve
detaylarına ilüstrasyon derecesinde özenmiş olmasıyla gönlümü fethetti.
Çizer hakkında daha fazla yazmak isterdim ancak herşey gibi yazının da
kısası makbuldür, belki başka sefere. Zaten gerisini çizgi romana göz
attığınızda kendiniz değerlendirirsiniz. Hah hikaye mi? Eh onun çok
çekici bir yanı olmadığını itiraf etmeliyim.
Ama bunu da bitmiş işe hikaye uydurmanın ceremesi diye düşünün.
----------------------
You must have heard about Defence of the Ancients (DOTA). It's a user edited mod using the old Warcraft 3 engine. But by a surprise it became more popular than the game itself. The game is being played for almost 9 years and it still is being played by a variety of players, thanks to the creators who updated it quite often with new characters and artifacts. The fact that the game became so popular might also be the result of low system requirements. And now it's time to benefit from the latest hardwares to create powerful visual FX, which the game lacked for a decade.
Ama bunu da bitmiş işe hikaye uydurmanın ceremesi diye düşünün.
----------------------
You must have heard about Defence of the Ancients (DOTA). It's a user edited mod using the old Warcraft 3 engine. But by a surprise it became more popular than the game itself. The game is being played for almost 9 years and it still is being played by a variety of players, thanks to the creators who updated it quite often with new characters and artifacts. The fact that the game became so popular might also be the result of low system requirements. And now it's time to benefit from the latest hardwares to create powerful visual FX, which the game lacked for a decade.
Anyway, i am not going to talk about the game itself, rather than that i
want to talk about the fantastic art of it. Since Valve, one of the
most innovative game companies owned the rights of DOTA 2, they decided
to create a comic about the game. So it will let people to understand
the lore of the game, and possibly get them more attracted to it. Well Valve cooparated with Jim Murray,
the great Magic Cards illustrator to create the 49 pages comic novel of
the game. If you haven't had a look yet, Oh! how great the
illustrations are. When i saw the hight quality textures, the details,
the masterpiece like panels, my jaw hit the floor. The last time i had
that kind of effect, was when i saw Guarnido's Black Sad. Even
though i like the quality of art this much, i can't say the story had
the same effect on me. But i assume that to deform a finished story
without breaking the old one, must be pretty hard compared to creating a
new and fresh one. That must be the only reason the story isn't as
effective as the art.
Anyway, Turkish translation of Are We Heroes Yet,
is almost completed after 4 days of serious work, and i am sure it's
going to be the most delicious eye-candy that the local gamers ever had.
No comments:
Post a Comment