Pages

Saturday, February 11, 2012

The Art of Jim Murray

         Çay bardağından sıcak dumanlar tüter ve hamur haline gelmiş bisküvi parçaları diş aralarını balçık gibi kaplamışken yapılacak iyi birşey varsa onun Jim Murray hakkında biraz daha yazmak olduğuna inanılır. Kendisi ne yer ne içer? Bunlar benim ilgimi çekmiyor. Ama rivayete göre, bilhassa akrilik ile çizerken masasında cips bulundururmuş.
One of Jim Murray's
favourite Magic Card illustrations
Adamımımz Jim Murray'in çizimle ilişkisi babasına dayanmakla birlikte profesyonel kariyeri İngiliz 2000AD çizgi roman antolojilerine girmesiyle başlıyor. 2000 AD pek çok ünlü çizgi romancının daha büyük Amerikan şirketlerine geçişi için basamak görevi görmüş, ki aynı talih Jim Murray'i de pas geçmemiş. Kariyerinin nerdeyse tamamını Magic: The Gathering ilüstrasyonlarına adayan Murray, 2003'den itibaren Kanada'ya yerleşmiş ve oyun stüdyolarında konsept artist pozisyonunda çalışmaya başlamış.
Bildiğimiz gibi son zamanları da Valve ekibinin bir parçası olarak Dota 2' ye Are We Heroes Yet?" isimli çizgi romanı hazırlamakla geçmiş. Ne kadar vakitlerini aldı bilmiyorum, ancak ince işçiliği ve detayları değerlendirince bu 49 sayfanın 1 yıldan az sürmüş olmasına ihtimal veremiyorum. Ancak Valve çatısı altında çalışan tek çizgi romancının Jim Murray olmadığını biliyoruz. Bu işin bir ekip çalışması olması, çizim, mürekkepleme, boyama ve flattening (boyamayı kolaylaştırmak ve hızlandırmak için çizimin katmanlara ayrıştırılması yöntemi) görevlerini ayrı kişilerin üstleniyor olması da mümkün.

Self portrait of Jim Murray
          Valve' in çizgi romancıları bünyesine alma hikayesi birkaç yıl öncesine dayanıyor. Bunun sebebi tek başına çizgi romanı yaratmak değil. Çizgi romancıların hikaye ve dünya yaratma konusunda büyük ustalar oldukları kesin ve Valve bu yeteneklerinden istifade etmek istiyor. Valve büyük ölçekli oyun şirketlerinden beklenmeyecek derecede inovatif bir oyun şirketi. Hatta bu konuda en iyisi olduğunu söyleyebilirim. Team Fortress' ta bilindik multiplayer takım çarpışması sisteminde kişilere özel görevler getirmesi, Portal ile bilindik First Person Shooter kavramını alt üst edip ondan harika bir puzzle yaratıp yılın en iyi oyunu ödüllerini toplaması bunun kanıtı. Bildiğiniz gibi bağımsız oyun üreticileri bu konuda çok daha özgürler, kendilerini kanıtlamak için risk almaları zaten zaruri. Neyse, belki bu konuyu da başka zaman detaylıca konuşuruz.
          Jim Murray çizimlerinde fantastik dünya öğelerini çizmeyi tercih edişini vahşi bir hayalgücüne sahip olmasına bağlıyor. Çocukluğundan beri sahip olduğu arkadaş çevresinin bu işlerle uğraşıyor olması, gençliğini Magic oyunlarına adamış olması bunda epey etkiliymiş. Bir röportajında bu durumu şöyle açıklıyor. "Gençliğimde epey vaktimi Magic oyunlarına harcadım, ancak beni asıl cezbeden şey hep bu dünyaları tasarlama fikriydi". Durum gösteriyor ki bu çocuğun hayalleri çoktan gerçek oldu ve milyonlarca insanın oyun dünyası artık onun ellerinde şekilleniyor.
 
    Kişisel zevkimi sorarsanız, Jim Murray'in Magic ilüstrasyonları beni o kadar da baştan çıkartmıyor. Beni etkileyen şey Valve ekibiyle girdiği sinerjinin onu ne hale getirmiş olduğu. Doğru zamanda doğru yerde doğru kişiler bir araya geldiğinde ortaya çıkacak şeyden korkun Bu sözü her söyleyişimde aklıma ilk olarak Conan The Barbarian filmi gelir. Arnold gibi bir adamdan 20. yüzyılın sanat eserinin çıkmasını başka türlü açıklayamazsınız. Jim Murray ve Valve için de aynı şey geçerli ve umarım bu sinerji gelecekte daha güzel meyveler de verir.
Yukarıda gördüğünüz video Jim Murray' in çalışmasını hazırlarken izlediği yolu adım adım gösteriyor.
----------------------------------
            I decided to add some more information about Jim Murray, the great artist who created most of the well known Magic: The Gathering illustrations. It seems that Jim Murray's art career has started under his father's influence. And his professional career has started when he entered the 2000AD comic book antologies. The place where Britain based artists use as a step stone for the American comic industry.
            For a long time, he kept illustrating Magic Cards. Then he moved to Kanada, and started to work for a game company as a concept artist around 2002-2003. And it came to the point where he joined the Valve creative team, so he could work in the process of creating the lore of  DOTA 2. The comic novel DOTA 2 is a perfect start, I hope there will be more of it. I am still not satisfied with the story as much as the art, but that might change in the future.
           The thing is, I can't even imagine how much time he needed to put so much detail to achieve the top-quality of  Are We Heroes Yet. Must be more then a year I assume. Who knows, he is not the only artist in the Valve team and this might be the collaborative work of the artists by seperating the tasks of painting, flattening, inking,etc.

           Even though I like his old magic illustrations, the work he has done for Valve Team, undoubtedly is his best so far. I hope to see more of his fantastic art!






   

No comments: